Firmos istorija: Metų pradžioje Citroën Berlingo ir Peugeot Partner kartu paskelbiami "1997ųjų sunkvežimuku" (69 taškai), nugalėdami Volkswagen LT (36 taškai) ir New Daily Iveco (22 taškai). Citroën atidaro savo bendrąjį tinklalapį - http://www.citroen.com - kovo 4 kartu su Ženevos Autosalonu. Sukurtas Euro RSCG, jis paremtas trimis kertiniais markės įvaizdžio komponentais: Ryžtingumas, Bendradarbiavimas ir Patrauklumas. Citroën tinklalapis laimi bendrąjį "Grand Prix", teikiamą žurnalo "Strategie". Automobiles Citroën organizuoja tarptautines viešųjų santykių pratybas, adresuotas jauniesiems europiečiams (11 tautybių, amžius 18-35 metai): "Citroën Berlingo reidas Paryžius-Samarkandas-Maskva". Atranka vyksta balandį-birželį, laimingieji kandidatai dalyvaus reide, vairuodami Berlingo Multispace 1.9 Diesel. Reidas vyksta rugpjūčio 22-rugsėjo 6, tuo pat metu, kaip ir Meistrų rali Paryžius-Samarkandas-Maskva, kuris įskaitomas į Pasaulio taurės Crossrallye varžybas. Ketvirtus metus iš eilės Citroën laimi Italijos Baja, pirmą kartą Pasaulio taurės kroso ralio istorijoje - Pierre Lartigue ir Michel Périn jų ZX Rallye Raid. Gegužę Citroën sustiprina savo vadovaujantį vaidmenį Pasaulio taurės Crossrallye varžybose, savo dviguba pergale Atlas Savanos ralyje. Gegužės 14 Aulnay gamykla atšvenčia savo keturmilijoninio automobilio pagaminimą. Tarp visų iki šiol pagamintų modelių nuo gamyklos veiklos pradžios 1973iaisiais - AX yra nenuginčijamai numeris vienas (1.7mln. pagamintų automobilių). Po to seka ZX (730.000) ir Saxo (taip pat gaminamas Mangualde, Portugalija), kurio jau pagaminta 300.000 vienetų, maždaug per metus nuo pasirodymo rinkoje. Citroën ilgą laiką užsiimėjo aplinkosauga, ir tęsia intensyvų bendravimą šioje srityje per savo tinklą. Rennes-La Janais gamykla paleidžia naują Xsara dažymo liniją. Automobiliai apipurškimai vandeniu tirpinamais dažais - 57 automobiliai/valandą. Moderni įranga žymiai sumažina tirpiklių išmetimą. Liepą pradeda veikti gamykla Wuhan, Kinijoje (Dong Feng Citroën Automobile Company, DCAC). Maždaug tuo pat metu pradeda veikti ir pardavimų tinklas. Iki 1998 pabaigos DCAC turi gaminti apie 80.000 automobilių kasmet. Trys Citroën ZX Rallye Raid, dalyvaujantys Meistrų ralyje, atvažiuoja pirmas, antras ir trečias bandroje įskaitoje. Ari Vatanen ir Fred Gallagher dalyvauja galutinėje pergalėje Maskvoje. 137 komandos, dalyvaujančios Berlingo reide, atvyksta į Maskvos Raudonąją aikštę, nuvažiavę iš viso 1.100.000km. Autolenktynių srityje kompanija padidino savo aktyvumą pristatomosiose formulėse. Saxo taurė ir ZX trofėjus (įsteigti 1996) papildomi Saxo ledo vairavimo iššūkiu. Nauji įvykiai yra Saxo rali Challenge ir Saxo kroso Challenge. Laimėdamas pergalę Dessert Challenge ralyje, Citroën laimi Pasaulio taurės Crossrallye Konstruktorių ir Vairuotojų kategorijose penktus metus iš eilės. Pergalingieji vairuotojai yra Ari Vatanen ir Fred Gallagher. Citroën įžengia į Prancūzijos ralio čempionatą su 200AG Saxo Kit Car. Patrick Magaud tampa Prancūzijos ralio čempionu (1as divizijonas), vairuodamas Saxo Kit Car. Prancūzijos čempionate (Turistinis divizijonas), Sylvain Poulard antrą kartą iš eilės laimi titulą su ZX Kit Car. Citroën pristatomosios formulės turi didelę sėkmę - tiek Saxo - Saxo taurė, Saxo rali Challenge, Saxo ledo vairavimo Cahllenge, Saxo kroso Challenge -, tiek ZX - ZX rali trofėjus. Citroën ruošiasi 1998aisiais įvesti du Xsara Kit Car ir vieną Saxo Kit Car visose varžybose, susijusiose su Prancūzijos ralio čempionatu. Rugsėjo 23 Citroën pasirašo naują bendradarbiavimo susitarimą su Malaizijos Proton grupe. Tikslas yra gaminti automobilį, sukurtą Saxo bazėje, kuris bus pardavinėjamas su Proton marke. Planuojama iki 2000ųjų pagaminti 60.000 automobilių. Nuo 1996ųjų Proton gamino Tiara, automobilį AX bazėje (parduota 20.000 vienetų). Rugsėjo 30 iš PSA Peugeot Citroën Grupės Pirmininko pareigų atsistatydina Jacques Calvet. Jį pakeičia Jean-Martin Folz. 50metis Folz 50 užėmė eilę atsakingų pareigų Grupės padaliniuose prieš tapdamas Generalinio direktoriaus pavaduotoju 1996ųjų vasario 1. Citroën tarptautinis skyrius pardavė 100.000 automobilių per pirmus 10 mėnesių, palyginus su 64.500 per tokį patį 1996ųjų laikotarpį - padidėjimas 55%. Citroën stipriai auga Centrinėje ir Rytų Europoje, Pietų Amerikoje ir Pietryčių Azijoje. Gruodį Citroën pasirašo licenciją Xsara surinkimui Susa gamykloje, Urugvajuje. Jis taip pat pasirašo tarptautinio bendradarbiavimo kontraktą Berlingo surinkimui Nysa gamykloje, Lenkija. Pardavimai auga Centrinėje Europoje, kur Citroën tampa numeris vienas lengvųjų komercinių automobilių rinkoje 1997aisiais finansiniais metais. Pardavimams padidėjus virš 50% , palyginti su 1996aisiais, markė užima 10.4% Lenkijoje, Vengrijoje, Slovėnijoje, Čekijoje ir Slovakijoje. |
Gaminami modeliai: Sausio 10 įvedamas naujas kaininkas AX šeimai, tuo padarant ją dar konkurentabilesne. Puikus aptarnavimo/kokybės.kainos santykis dar pagerinams. 2.5l Jumper gauna naują turbodyzelinį įpurškimo variklį, pirmą tokį sukurtą Citroën. Variklis sukurtas DJ5T, gaminamo La Française de Mécanique, bazėje. Galingesnis nei kiti to pačio tūrio varikliai, kuriuos jis keičia (110AG palyginti su 103AG) ir ekonomiškesnis (20% mažesnės kuro sąnaudos), naujasis variklis nereikalauja pašildymo. Dar daugiau, tarpas tarp tepalo keitimų padidintas nuo 10.000 iki 15.000km. Kovą pristatomos dar dvi specialios serijos. Gaminamas kaip 5 durų sedanas ir universlas, ZX Tentation siūlo keletą variklių (1124cc, 1360cc benzininiai, ir 1905cc dyzelinis ir turbodyzelinis). Be savo modernios išvaizdos, ZX Tentation turi ir plačią gamą vidinės įrangos, tarp jų vairo stiprintuvą, centrinį užraktą ir elektrinius langus. Vienodai patraukli Xantia Tentation siūlo penkis variklius (1580cc, 1761cc 16 vožtuvų benzininius, 1905cc įpurškimo ir turbo įpurškimo bei 2088cc). Tentation serijos orientuotos į klientus, kuriems rūpi komfortas, vairavimo malonumas, saugumas ir ekonomija. Balandį Tentation serija papildoma dar dviem modeliais, ZX Athéna ir Xantia Athéna. Pasiūlydami daugybę įrangos už puikiausią kainą, automobiliai sujungia nuostabią išvaizdą su prašmatnia įranga. Atvirastogis Berlingo Multispace pasirodo rinkoje su dviem benzininiais varikliais (1.4i ir 1.8i) ir vienu dyzeliniu (1.9D). Birželį Citroën Prancūzijoje išleidžia Xantia LPG. Sukurta Xantia 1.8l 16V Tentation bazėje, Xantia yra pirmas benzininis/LPG automobilis, siūlomas gamintojo. Liepą Citroën XM gauna naują V6 16 vožtuvų 194AG variklį, jau naudojamą Citroën Xantia. Variklis gali būti sujungtas su 5 bėgių rankine pavarų dėže arba nauja automatine 4HP20 pavarų dėže. "Protinga" 4HP20 turi elektroninio valdymo sistemą ir yra savaime priritaikanti. Rugsėjo 11 Citroën pristato Xsara, sukurtą Citroën kūrybinio stilizavimo centre Vélizy. Projektuojama atitikti Europos klientų reikalavimus vietos, modulinio dizaino ir vidinės įrangos požiūriu, Xsara turi būti pirma iš naujosios kartos "top-market" vidurinio segmento automobilių. Natūraliai patekdama tarp Saxo (3.75m) ir Xantia (4.44m), atrakcinga ir talpi Xsara (4.17m) iliustruoja markės pranašumą komforto, saugumo ir stabilumo kelyje (pažymėtina savaime psisukanti užpakalinė ašis) srityse. Citroën Xsara pasirodo rinkoje su penkiais benzininiais varikliais (1.4i (1360cc), 1.8i (1761cc), 1.8i 16 vožtuvų (1761cc), 2.0i 16 vožtuvų (1998cc), 1.8i su automatine pavarų dėže). Galimi ir du dyzeliniai varikliai (abu 1.9ltr), atmosferinis arba turbo. Visos Citroën Xsara standartiškai aprūpintos vairo stiprintuvu, tonuotais langais, variklio imobilizatoriumi su transponderiu ir centriniu užraktu. Didelis spalvų pasirinkimas. Atskleista Frankfurto Autosalone rugsėjį, Xsara pradedama pardavinėti Prancūzijoje ir Vokietijoje rugsėjo 11, o greitai ir likusioje Europos dalyje. Automobilis surenkamas Rennes-La Janais (Prancūzija) ir Vigo (Ispanija) gamyklose. Lapkritį Citroën pristato naujos išvaizdos Saxo su perprojektuotomis radijatoriaus grotelėmis ir "krištolinėmis" lempomis, sustiprinant automobilio "kompaktišką" įvaizdį. Berlingo Electric komercinis automobilis pristatomas spaudai. Galėdamas važiuoti maksimaliu 90km/h greičiu ir nuvažiuoti daugiau kaip 80km, automobilis siūlo visus benzinu varomo varžovo privalumus. Gruodį Citroën išleidžia pakeisto stiliaus Xantia. Kėbulo linijos modifikuotos, pakeičiant naujomis radijatoriaus groteles, o modernus vidaus interjeras sujungia eleganciją su aktyvaus ir pasyvaus saugumo priemonėmis. |
Pagaminta automobilių - 890.644 | Istorijos momentai: |