Trumpas aprašymas

Šiek tiek istorijos

Pirmieji projekto X1 piešiniai sukurti 1987 Bertone studijoje, detalizacija Dan Abramson.
Gamyba vyko Rennes-La Janais gamykloje (sedanai) nuo 1993ųjų ir Heuliez gamykloje Poitou-Charentes regione Prancūzijos pietvakariuose nuo 1995ųjų.

1. Pirmais gamybos metais (1993) "eglutė" buvo ant kapoto. Užpakalinė pakaba buvo be trečios sferos ir stovinčio automobilio užpakalis lėtai "nukrisdavo". Pakaba buvo kiek minkštesnė nei vėlesnių modelių. Trečia sfera ir anti-sink sistema SC.MAC (Systeme Citroen de Maintien de l'Assiette Constant) atsirado 1993iųjų viduryje.

2. Nuo 1994 balandžio 18 "eglutė" persikėlė ant radijatoriaus grotelių, tačiau bendra išvaizda liko iš esmės ta pati. Kaip opcija - vairuotojo AirBag.

3. 1995aisiais pateikta nauja 16V variklių gama. Vairuotojo AirBag tampa standartine įranga ir ratų dydis padidintas iki 15". Pateiktos Activa su SC.CAR (Systeme Citroen a Controle Actif du Roulis), Break ir 2.1 TD.

4. 1996aisiais kaip opcija - keleivio AirBag. Ant bagažinės dangčio įrengtas trečias stabdžių signalas tampa standartu nuo rugsėjo 3. Pateikti V6 24V.

5. 1997aisiais pateikti specialūs modeliai "Audace", "Tentation" ir "Athena". Jie buvo paskutiniai Xantia modeliai prieš stiliaus pakeitimą. Nesiblokuojančių stabžių sistema (ABS) tapo standartu visiems modeliams, nes prieš tai ji buvo standartas tik VSX ir Activa modeliams.

6. 1997ųjų gruodį pateiktas naujas Xantia stilius - pakeistas kapotas, lempos, baltai/raudonos užpakalinės šviesos, bamperiai ir prietaisų skydelis. Taip pat pristatyta nauja automatinė pavarų dežė. Nauja Xantia aprūpinta automatiniais priekinio stiklų valytuvais ir į raktelį įmontuotu imobilaizeriu. Taip pat pakeista daug kitų detalių ir nauji bamperiai kiek prailgino automobilį. 1998ųjų vasarį nepriklausoma Prancūzijos sertifikavimo agentūra patalpino Xantia į savo patikimiausių automobilių sąrašo viršų. Atlikus tyrimus, Xantia turėjo mažiausią antrinių apžiūrėjimų procentą: 3.21% iš 52,040 patikrintų Xantia (šaltinis - Citroėn).

7. 2000ųjų rugsėjo 27 Paryžiaus Autosalone pristatytas Xantia įpėdinis C5. Xantia Break dar buvo gaminami iki 2001ųjų pradžios.

Įvairių Xantia versijų palyginimas (fotogalerija)
Techninės Xantia charakteristikos
Duomenys benzininių variklių techniniam aptarnavimui
Duomenys dyzelinių variklių techniniam aptarnavimui
Xantia valdymas ir prietaisų skydelis
Xantia II valdymas ir prietaisų skydelis
Xantia saugikliai
Xantia II saugikliai
Xantia reguliuojama prošvaistė
Xantia LHM-Plius priežiūra