|
André Citroën - legenda ir tikrovė1878.02.05 - 1935.07.03
|
Vienas iš didžiųjų XX amžiaus prancūzų, André Citroën gyveno tarsi greitkelyje. Svajotojas su naujoviškumo dovana, šis protingas ir intuityvus žmogus pralenkė savo laikmetį. Apdovanotas ypatingais bendravimo sugebėjimais ir nuotykių aistra, jis dalyvavo ir netgi inicijavo pagrindinius to meto socialinius, ekonominius ir kultūrinius pokyčius.
XX amžiaus trečiajame dešimtmetyje šis pramonės lyderis sukūrė didžiulę imperiją, sujungdamas automobilių pardavimo verslą su jų aptarnavimu po pardavimo ir kitomis paslaugomis.
André Citroën visuotinai pripažįstamas pirmasis sukūręs priekiniais ratais varomą automobilį. Tai būtų didžiulis nuopelnas, jei tai būtų tiesa. Dar keletą metų prieš Citroën tokius automobilius gamino Cord, Ruxton ir Gardner. Citroën indėlio svarba ne tai, kad tai buvo pirmas priekiniais ratais varomas automobilis, tačiau būtent tai buvo pirmas tikrai sėkmingas tokio tipo automobilis. Ir labai gaila, kad ši sėkmė atėjo beveik kartu su André Citroën mirtimi, todėl legendinis prancūzų automobilių magnatas negalėjo džiaugtis šio savo paskutinio azartiško lošimo vaisiais. Skirtingai nuo daugelio motorizacijos pionierių, André nebuvo genialus konstruktorius, tačiau jis sugebėdavo apie save suburti ypatingai gabius savo srities inžinierius. André buvo kitos srities genijus - jis turėjo nepaprastą nuojautą atpažinti naujus ir teikiančius viltį gauti didelį pelną atradimus ir išradimus, taip pat didžiulį talentą srityje, šiandien vadinamoje marketingu. Visa šitai leido jam per keliolika metų užkopti į verslo Olimpą ir sukurti Citroën imperiją, tačiau įvairios objektyvios ir subjektyvios aplinkybės tą imperiją per kelis metus sužlugdė. Dabar Citroën kompanija kartu su Peugeot sudaro PSA koncerną, valdomą Peugeot šeimos, tačiau dvigubo ševrono arba "eglutės" simboliu pažymėti automobiliai ir šiandien išdidžiai pristato pavardę žmogaus, tarpukaryje vadinto Prancūzijos ar net Europos Ford’u.
Pradžių
pradžia - dantytoji eglutė
Prancūzijos Fordas
Šviesos Eifelio bokšte