Adolphe Kégresse buvo
prancūzų inžinierius, kuris prieš Pirmą pasaulinį karą įkūrė Rusijos
caro Nikolajaus II Imperatoriškąjį garažą ir jam vadovavo 1909-1917.
Kadangi tuometinė Rusija "pasižymėjo" ypač blogais keliais ir ypač
žiemą, Kegresse sukūrė guminių pusvikšrių sistemą, kurią buvo galima
pritaisyti prie įprastinių automobilių, tuo juos pritaikant civilinėms
ir karinėms reikmėms ten, kur nėra kelių. Po Pirmojo pasaulinio karo
jis pradėjo bendradarbiauti su Citroen ir kartu su Jacques Hinstin (iš
'Hinstin Freres Citroen & Cie') sukūrė sistemą, iš pradžių
pritaikytą Type A ir Type B automobiliams, o vėliau žymiai patobulintą
serijai C4/C6. Siekiant išgarsinti sistemą, buvo atlikti keli labai įspūdingi ir dramatiški transkontinentiniai žygiai. Viena iš labiausiai žinomų yra 1922ųjų Trans-Sahara Ekspedicija į Timbuktu, bet kitos buvo dar įspūdingesnės - 1924ųjų 'La Croisiere Noire' ("Juodasis pervažiavimas") - Afrikos pervažiavimas ių šiaurės į pietus, ir 1931ųjų 'La Croisiere Jaune' ("Geltonasis pervažiavimas"), prasidėjęs Beirute (Libanas) ir toliau vykęs Marco Polo keliu išilgai Šilko kelio į Pekiną (Kinija). Dar viena kelionė, dabar jau mažai težinoma, yra Subarktinis pravažiavimas, kai 1934aisais, vadovaujant Bedaux, buvo pravažiuota Britų Kolumbija. 1921 Iš standartinių Type A ir B2 pradėti gaminti pusvikšriai, aprūpinti Citroën-Kégresse-Hinstin važiuoklėmis. Juose įrengti B2 1452cc varikliai (20AG/2100apm), 3 bėgių pavarų dėžės ir dvigubos užpakalinės vikšrinės važiuoklės. Gaminami trys modeliai: "sniego" (labai sėkmingas modelis), "be kelių" ir "tolimų atstumų". Iš viso pagaminti 1.134 pusvikšriai. Tai pirmieji automobiliai, pervažiavę Sacharą, o taip pat atlikę Croisière Noire ("Juodąjį pervažiavimą") per Afriką. 'Croisiere Noire' auto charakteristikos: 3 vietos, kuro bakas+rezervas 300ltr, vandens bakas 60ltr, greitis 25km/val, ilgis su prikabinimo kabliu 3890mm, kėbulo plotis 1260mm, plotis su vikšrais 1365mm, kėbulo aukštis be krovinio 1650mm, "apytikslis" ilgis su priekaba 5900mm, priekinė vėžė 1200mm, užpakalinė vėžė 1215mm, bazė 3030mm, vikšrų bazė 1300mm, padangos Michelin 730x130, vikšro plotis 150mm 1931 C4F (1628cc variklis, 30AG/3000apm) ir C6F (2442cc variklis, 45AG/3000apm) panaudoti kaip bazė pusvikšriams, kurie dalyvavo ekspedicijoje Croisière Jaune ("Geltonasis pervažiavimas"). Juose įrengtos Kegresse-Hinstin važiuoklės, duraliuminio kėbulai ir brezentiniai tentai. Varikliai ant ant keturių guminių pagalvių, 3 bėgių pavarų dėžės. Citroen-Kegresse pusvikšriai buvo gaminami Citroen Levalllois gamykloje šiauriniuose Paryžiaus priemiesčiuose. Po to, kai Automobiles Citroen pradėjo valdyti Michelin šėima, pusvikšrių gamyba buvo perduota firmai Unic. |
|
-
Roll-Royce su Kegresse važiuokle/1917 Rusija Austin-Kegresse šarvuotis/1919 Rusija |
|
1921
B2 1923 B2 demonstracija Australijoje B2 ( 4-cilindrų, 1.500 cm3 variklis, Danijos kariuomenės bandymai 1923/24) B2 Lenkijos kariuomenėje |
|
1924/25 Croisière Noire B2 pusvikšriai | |
1927
P7 su patobulinta vikšrine važiuokle (gamintas iki 1930ųjų) 1932 P7(?) (4 cilindrų variklis, ilgis 4.27m, plotis 1.70m, svoris 2.500kg, važiavimo nuotolis 150km), Danijos kariuomenės bandymai |
|
P14
vilkikas Lenkijos kariuomenėje |
|
P15 sunkvežimis - 1934 Robert
Byrd Antarktikos ekspedicija (smulkiau galima pasiskaityti čia
- prancūziškai) |
|
prototipas 1923 M23 šarvuotis
Auto-mitrailleuse de combat (Citroën-Kegresse
AMC M23) |
|
1928 M28 šarvuotis Auto-mitrailleuse de combat (Schneider-Kegresse AMC M28) | |
1929
P16 šarvuotis Auto-mitrailleuse de
combat (Panhard-Schneider-Kegresse AMC M29) |
|
P17
Lenkijos kariuomenėje P17 ar P19 Lenkijos kariuomenėje |
|
1931/32 Croisière Jaune P17 ir P19 pusvikšriai | |
70ame dešimtmetyje specialiai atkurtas TV serialui "La cloche thibethaine" AC6 F |
|
1931/32 Croisière Jaune
AC6 F pusvikšriai 1933 P19 |
|
1934
- Charles Bedaux Subarktinė ekspedicija |
|
Autochenille
pašto ženkluose |
|
Unic
pusvikšriai |