Citroën gerbėjai - kas jie?
Katalogizuojant
Citro-gerbėjus, gauname tą patį grupavimą, kaip ir bet kokio pomėgio ar
net religijos (tarp kitko, gal net pavadinkim savo pomėgį
Citro-religija)
pasekėjų:
· Ekstremistai
· Fanatikai
· Liberalai
Analogiškai galime suskirstyti ir Citro-gerbėjus, trumpai apibūdinant
kiekvieną iš šių grupių. Šis skirstymas neturi tikslo nieko įžeisti,
tiesiog pažvelkime į viską su šypsena ir susimąstykime – o visdėlto,
kuriai iš Citro-gerbėjų grupių mes priskirtume save?
Citro-ekstremistai
Būdingas šios grupės požymis – tikri Citroën yra tik keli
“hidrauliniai” modeliai, viskas kitkas yra niekai ir pataikavimas
masinei gamybai. Dabartiniu metu Citroën gamina tik muilines, jis
pilnai išsisėmė, todėl šios grupės atstovai tegali garbinti tik kelis
dieviškus senuosius modelius: DS/ID,
CX, XM. Kai kurie iš jų yra kiek liberalesni ir prie šių modelių
priskiria
ir BX, tačiau ortodoksai tokius atskalūnus niekina. Šios grupės
Citro-gerbėjai man primena vaikus, kurie rakinėja razinas iš kekso. Čia
man keksas – visa garbinga Citroën modelių visuma, o razinos – tie
keli hidrauliniai
modeliai, dėl kurių iš esmės ir yra tas plyšys tarp “normalių”
automobilių
(ir ne tik Citroën sukurtų) ir “hidraulikų”.
Šie radikalūs žmonės, skelbdami, kad XM – “paskutinis tikras
Citroënas”, niekad nesusimąsto, jog paskutinis tikras
Citroënas yra Traction Avant, o po galima kalbėt tik apie
“tikruosius Citro-Michelin’us” (jei jau būt
kategoriškiems ;-) o dar vėliau apie “tikruosius Citro-Peugeot’us”.
“Tačiau
visą šią automobilių gamą kūrė senoji Citroën konstruktorių karta,
todėl galima kalbėti apie perimamumą”,- susizgrimba ortodoksai.
Tvarkoj,
tačiau jei jau taip, tai paskutinis tikras Citro-Michelinas, sukurtas
dar
senosios konstruktorių kartos, tokiu atveju yra CX. Toks negailestingas
istorijos teismas, nes pirmasis tikrasis “Citro-Peugeot” XM tėra
Peugeot
605 elementinė bazė plius patobulinta CX hidraulika plius originalus
kėbulas.
Čia ortodoksų argumentai baigiasi, ir prasideda kalbos apie modelio
originalumą
etc.itd. Visa tai puiku, jei tik mašina patinka... Asmeniškai galiu
pasakyti,
jog man XM tikrai patinka, tačiau pažįstamų argumentas “Ir ką gi tu
matai
gražaus tame lygintuve ant ratų?” verčia susimąstyti ;-) Aišku, gelbsti
palyginimas
su raketa, bet...
Prie šios Citro-gerbėjų grupės būtų galima priskirti ir Traction Avant
bei 2CV garbintojus, kadangi visdėlto šie modeliai yra tikrai
klasikiniai.
Tačiau, deja, ne hidrauliniai, atsidūsta ortodoksai.
Citro-ekstremistų grupė galbūt nėra skaitlinga grynų narių skaičiumi,
tačiau šios grupės argumentacija dažnai pasireiškia tarp Citro-gerbėjų,
perdėtai aukštinant XM ar senesnius hidraulikus ir niekinant
naujesnius/mažesnius
ar nehidraulinius modelius. Ir čia būtent susitelkę žmonės, kuriuos aš
priskiriu XM-rasistų grupei. Šios grupės atstovai žodį Citroën
beveik automatiškai prilygina žodžiui XM, tačiau kai kada dar prisimena
DS ar CX. Tai kai kada sukelia trintį konferencijoje, tačiau toliau
žodinių batalijų tarp Citro-ekstremistų ir kitų Citro-gerbėjų kol kas
neprieita ;-)
Citro-fanatikai
Ši grupė, ko gero, skaitlingiausia tarp tikrųjų ;-) Citro-gerbėjų, nes
Citro-liberalai, pripažindami ir kitas auto markes, kažkiek atsitraukia
iš Citro-gerbėjų gretų.
Šios grupės lozungas “Viskas, kas su << - yra Citroën, ir
tik Citroën yra gerai!” Ši grupė irgi yra kažkiek ekstremistiška,
išaukštindama vieną markę, tačiau ji besąlygiškai pripažįsta visų
Citroën lygybę
– ar tai būtų hidraulikas DS, ar senolis Type A, ar naujokas C3. Tai
leidžia tarp Citro-fanatikų vienodai gerai jaustis visų tipų
Citroën savininkams, nepergyvenant dėl savo AX ar C5 (čia tik
pavyzdžiai) “netikro Citroëniškumo”. Todėl šios grupės atstovai
dažnai susikimba su Citro-ekstremistais, kadangi siekia visų Citroën
automobilių lygybės. Čia gana tipiška situacija, kai Citro-fanatikai
Xantia'tai kaunasi su Citro-ekstremistais XM'ininkais ;-)
Šios grupės nariai dažnai migruoja į Citro-liberalų stovyklą, tačiau
jie vieningai atmeta bet kokias Volkswagen pastangas pretenduoti į
komfortabilaus automobilio postą ;-)
Citro-liberalai
Ši Citro-gerbėjų grupė, pagal skaitlingumą lenkianti Citro-fanatikus,
stovi kažkiek atokiau tikrosios Citro-religijos pagrindinio srauto. Jie
yra Citro-laisvamaniai, kuriems ir Audi ar Honda yra automobilis, ir
gana neblogas. Šie žmonės tiesiog mėgaujasi savo Citroën, pedaug
nesiveldami į religinius Citro-ekstremistų ir Citro-fanatikų karus.
Galbūt, jų simpatijos kažkiek Citro-fanatikų pusėje, tačiau būtent kitų
markių pripažinimas ir skiria Citro-liberalus nuo kitų dviejų likusių
Citro-gerbėjų frakcijų. Citro-liberalui Citroën – puiku, bet ir
Mazda turi savo privalumų (aišku, jei tai tikri privalumai).
Bendrinis Citro-gerbėjas
Turbūt, pakankami sunku rasti gryną Citro-fanatiką, o dar sunkiau gryną
Citro-ekstremistą. Citro-gerbėjai dažniausiai yra visų šitų trijų
grupuočių atstovų mišinys, kurio proporcijos priklauso netgi nuo
situacijos, kurioje atsiduria Citro-gerbėjas. Dažnai Citro-gerbėjas iš
Citro-liberalo netgi laikinai pavirsta Citro-ekstremistu, jei
kompanijoje apie Citroën pasakoma kažkas labai neteisingo.
Apie save – aš turbūt esu Citro-fanatikas santykiuose su kitais
automobilininkais, kurie bando įžeisti mano mylimą markę (ar man bent
jau taip atrodo tuo momentu). Kai aš nejaučiu grėsmės savo
Citro-religijai – aš – 100% Citro-liberalas
;-)
P.S. Tie, kurie rimtai sureagavo į šiuos samprotavimus – perskaitykite
visa tai dar kartą ir gerai susimąstykite – o kurios gi Citro-gerbėjų
grupės
bruožai Jumyse stipriausi? ;-)