Citro-propaganda
Kai Jūsų paklausia:"Na ir kas tas Citroen, ka gi ta firma davė pasaulinei automobilizmo
raidai?", toli gražu ne kiekvienas žino rimtesnių faktų paremti savo mylimos markės garbei ;-) Todėl štai jums trumpas
Citro-fano "katekizmas":
André Citroën (1878-1935), "Automobiles Citroën" įkūrėjas ir ilgametis vadovas, drąsus
ir apdovanotas ypatinga įžvalga žmogus - viena iš įžymiausių XX a. pradžios Prancūzijos ir Europos asmenybių,
savo veikla nulėmusių esminius visuomenės, ekonomikos ir technologijos pokyčius, vienas iš
šiuolaikinio automobilių prekybos verslo atradėjų, numačiusių jog automobilis yra ne vien tik transporto priemonė -
parduodant jį, vairuotojams reikia suteikti konsultavimo, aptarnavimo, remonto, finansų ir
kitas paslaugas. Citroën įkūrė pirmąsias: pramonės kreditavimo kompaniją, autorizuotų atstovų tinklą, Europos
vartotojų kreditavimo kompaniją Sovac, avarijų ir traumų gamyboje prevencijos tarnybą; išleido pirmą atsarginių dalių
katalogą; organizavo aptarnavimo po pardavimų servisą, vienerių metų garantiją ir nemokamą aptarnavimą jos metu. Citroën
- taip pat vienas iš reklamos bei marketingo pionierių: 1925 m. Eifelio bokštas užsižiebė 30m aukščio raidėmis
iš 250.000 lempučių suformuotas užrašas CITROËN, matomas už 90km - iki šiol nepralenkta pagal
dydį šviesos reklama. Kiti dramatizuotos reklamos pavyzdžiai - pirmąkart istorijoje automobiliu įveikta Saharos dykuma,
iš šiaurės į pietus pervažiuota Afrika, iš vakarų į rytus įveikta Azija. Dar vienas pavyzdys - pirmi Prancūzijoje
kelio ženklai su firmos logotipu. Siekdamas tobulinti savo įmonės produktyvumą ir kokybės
standartus, Citroën sukūrė dabartinių "kokybės ratelių" prototipus. Norėdamas pirmauti rinkoje, jis vadovavosi principu:
"Nepakanka daryti gaminius geriau, negu konkurentai, būtina tai daryti kitaip".
Už nuopelnus, vystant pasaulinę automobilių pramonę, André Citroën pirmas iš prancūzų automobilizmo
verslininkų pateko į Automobilizmo garbės salę Mičigane greta Henry Ford, Rudolf Diesel ir Karl Benz.
"Automobiles Citroën" - pirma kompanija Europoje, įdiegusi konvejerinį gamybos metodą.
1919 - pirmais Europoje masinės gamybos automobilis Type A, vėliau pirmieji Europoje lengvieji komerciniai
automobiliai B2 Boulangère ir Normande, pirmasis Europoje "moteriškas automobilis 5CV Type C, pirmasis
Prancūzijoje universalus automobilis B15, pirmasis Prancūzijos greitasis sunkvežimis B61.
1924 - pirmasis Europoje modelis B10 su visiškai metaliniu kėbulu. Kitos Europinės inovacijos - B12 (visi stabdomi
ratai), B14F (stabdžių stiprintuvas), C6 (6 cilindrų variklis), C4G ir C6G (pirmą kartą "minkštai" pakabintas variklis).
1929 - metinė automobilių gamybos apimtis virš 100.000 - Europoje viršyta tik penktame dešimtmetyje.br>
1934 - pirmasis pasaulyje masinės gamybos automobilis priekiniais varomais ratais - Traction Avant 7A - su
nešančiuoju kėbulu, hidrauliniais stabdžiais bei nepriklausoma ratų pakaba. Jo variantas Familiale tapo šiuolaikinių
vienatūrių prototipu.
1939 - TUB - šiuolaikinių universalių automobilių prototipas.
1948 - 2CV - pirmas Prancūzijos masinis liaudies automobilis (prototipas sukurtas dar 1939m.), tapęs tipiško
prancūziško automobilio simboliu.
1955 - DS19 - revoliucinis modelis su hidropneumatine pakaba, vairo stiprintuvu ir pusiau automatine greičių
dėže, unikaliais diskiniais stabdžiais, patekęs į geriausių XX amžiaus automobilių trejetuką. DS išgelbėjo gyvybę
generolui de Gaulle pasikėsinimo metu - net ir su peršautomis padangomis jis važiavo toliau.
1969 - DS21 - pirmas Prancūzijos automobilis su elektronine kuro įpurškimo sistema
1970 - SM su hidropneumatine pakaba, unikalia stabdžių sistema bei specialiu "Maserati V6" varikliu, leidžiančiu
išvystyti 200km/val. greitį.
1971 - M35 - ir 1973 - GS Birotor - pirmieji mažaserijiniai automobiliai su Wankelio varikliu.
1989 - XM - pirmas serijinis automobilis su "Hydractive", leidžiančia automatiškai reguliuoti automobilio pakabą
važiuojant.
1991 - ZX - pirmas automobilis su "programuojama savaime pasisukančia" užpakaline ašimi.
1994 - Xantia Activa su SC CAR sistema - pirmasis posūkiuose nepasvyrantis automobilis.
1998 - Xantia su HDi sistema - pirmą kartą Prancūzijoje
2000 - Xsara Windows CE - pirmas serijinis komunikacinis automobilis: laisvų rankų telefonas, balsu aktyvuojama
GPS navigacijos sistema, SMS, elektroninis paštas ir įranga duomenų keitimuisi su bet kur esančiomis informacinėmis
sistemomis.
"Metų automobiliai" - 1971 - GS; 1975 - CX; 1990 - XM.
Kad būtų patogiau, šio puslapio kopija DOC formatu (vienas A4 puslapis)