XM (1989-1999)

LIMUZINO KLASĖS AUTOMOBILIS
1989m. - modelio pristatymas
1991m. - universalo versija
1994m. - kėbulo ir vidaus atnaujinimas

Lietuvoje 2008-01 registruoti 3333vnt.

Vidutinė dėvėto automobilio kaina - nuo 3200Lt
Daugelyje modelių yra kondicionierius ir automatinė įranga
Specialiu reguliatoriumi vairuotojas gali reguliuoti prošvaistą


GEDIMAI
Jų daug. Genda hidropneumtaika, iš varklio nuteka aušinimo skystis ir alyva, būna įvairių pakabos ir vairo sistemos gedimų. Dažnai kartojasi V6 variklio valdymo prietaisų gedimai.

TECHNINIAI DUOMENYS
Kėbulas: 5 durelių, matm. 4708/1794/1394mm, bag.540/1450l, univ.4963/1794/1467mm, bag.720/1755l; atstumas tarp ašių 2850mm
Varikliai: benz. 2.0/107-128AG, 2.0 16v/132AG, 2.0T/141-147AG, 3.0 V6/170-200AG; dyz. 2.1/83AG, 2.1turbo/109AG, 2.5/129AG
Pakaba/Pavara: priekiniai varantieji ratai; priekyje - nepriklausoma/gale - daugiasvirtė hidropneumatinė pakaba.

KAI KURIŲ DETALIŲ KAINOS
Alyvos filtras - 14Lt
Priekinės stabdžių trinkelės (2vnt.) - 83Lt
Sankabos komplektas - 450Lt
Priekinis žibintas - 862Lt

IŠVADOS - BENDRAS ĮVERTINIMAS 3+
Šis limuzinas - specifinė mašina, skirta tik išrinktiesiems. Nepaprastai patogi, komnfortiška, siūlanti savo viduje labai daug erdvės keleiviams ir bagažui. Universalo versija standartiškai turi 720l talpos bagažinę, kurią, atlenkus sėdynę, galima padidinti iki 1755l. Galinė limuzino kėbulo dalis turi du stiklus, kurių vienas apsaugo nuo šalčio salono visų, atidarius bagažinę.
XM genda palyginti dažnai ir reikalauja iš vairuotojo specialiso priežiūros. Hidropneumatinė pakaba užtikrina didelį keleivių patogumą, bet ją reikia nuolat taisyti. Taip pat kankin asmulkūs, bet dažni gedimai. Reikia būti pasirengusiam ir tam, kad ne kiekvienas servisas apsiims remontuoti tokį sudėtingą automoibilį. Atsarginių detalių ir remonto kainos irgi ne itin mažos.
Kadangi genda variklio valdymo elektronika, nerekomenduojkame pirkti versijos su V6 benzininiu varikliu. Bet, pavyzdžiui, vertas dėmesio turbodyzelinis variklis, pasižymintis dideliu patvarumu ir patikimumu.

PRIVALUMAI
Prabangus vidus, didelis važiavimo komfortas, mažos automobilių kainos rinkoje

TRŪKUMAI
Genda elektronika, brangi eksploatacija, problemų kelia pakaba, sunku parduoti

Info paruošta pagal Auto-Bild-Lietuva medžiagą

Praktikų pastabos

V6 versija, kaip taisyklė, tikrai neturi minėtų trūkumų.
Visi benzininiai varikliai gerai "draugauja" su dujomis.
Rimčiausios problemos - su 2.5TD varikliu - blogai sukonstruota aušinimo sistema greit išveda iš rikiuotės variklio galvutę, o remontas arba keitimas gali siekti apie 3000Lt.